You might notice "Neko ni koban" is very similar to "Neko ni gohan" in katakana. Meaning of the latter: I feed my cat.
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液晶パネル側で色温度調整をすると、液晶パネルのダイナミックレンジをフルに使えなくなる(ダイナミックレンジの一部が色温度調整に取られてしまう)のが難点と言えば難点で、可能なら色温度調整はバックライトの調光によって行うのが望ましいのですが、まぁ、ない袖は振れません。
RGBで色温度調整するというのはおもしろいですね。私も挑戦してみます。
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I guess bit operator symbols are not used correctly.
Please correct line 33 and 34 in your attached photo as follows.
IF(BUTTON()AND #A)!=0 && D==5 THEN @SEC
IF(BUTTON()AND #A)!=0 && D==12 THEN @THIRD
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All "GOTO @FIRST" except the last one (line 49) should follow just after IF statement as follows.
IF BUTTON()==2 AND D==5 THEN D=12:LOCATE 15,5:?"| | ":GOTO @FIRST
And I guess "END"s in your attached photo are not necessary.
BTW, is there "VSYNC 1" in @FIRST loop? If no, please insert it.
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タイトル画面が一瞬ガンダムかと・・・
冗談はさておき、このようなリサイズは割とニーズがあると思います。私も、スマイルツールを使っているとしばしば、このようなリサイズが欲しくなります。相変わらずまげさんは「かゆいところに手が届く系」が得意ですね。
「変形」や「回転」があるとなおありがたいです。自分で改造してみようかな。
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I guess FADE command is valid on the screen assigned by DISPLAY command.
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Maximum is 199 in your case.
"RND(151)+50" will make a value from 50 to 200.
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"RND(N)+1" will make an integer from 1 to N.
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Oh I'm sorry I've forgot to hide my previous comment with spoiler checkbox.
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漢字を普段使わない外国の方が、このような大規模な漢字クロスワードパズルを自力で解いてしまうとは、本当にに敬服致します。実際のところ「楽日」は日本古来の伝統に基づく言葉ですし、「素甘」は、ほとんどの日本人は、ひらがなで「すあま」と書きますので、外国の方が容易に解らないのは無理のないことです。
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I'm sorry for lack of explanation! You can also read vertically in both cases. One is "rakubi". "rakubi" is the last day of a tournament of Sumo-wrestling. Another is "suama". It is a kind of Japanese mochi cake.
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You should read horizontally in both cases. One is "sarugaku". The kanji which indicates "monkey" is followed by "gaku". "Sarugaku" is Japanese traditional performance art. Another is "jinkou-kanmiryou". "Jinkou" is "artifical" and "kanmiryou" is "sweetener", i.e. it indicates "an artifical sweetener".
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Yes, I know that this enemy appears on Space Harrier 2 on genesis, but SH2 is not the origin. I have ever seen it on several comics and video games (on The Legend of Zelda: Majora's Mask, recently). There must be an old origin for this character, but I haven't found it yet. I believe it hasn't been copyrighted any more.
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フライトシミュレーターと呼んでよいか疑問の余地はありますが、添付のような滑空着陸ゲームを作ったことがあります。公開キーは私のプロフィールをご参照ください。
滑走路を点ではなく面で描くとか、HUDを追加するなど、セルフリメイクの構想があります。構想だけは。
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「お絵かき」でキャッチーな絵+コピーを描くと衆目を集められますよ、と言おうとしたら、既に実施されてましたね。恐縮です。
本作のような作品は、USコミュの好みにマッチしているような気がするので、きっと人気が出ると思います。
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As you might already know, the performance of SmileBASIC enables me to make 3D games.
I recommend you to modify various codes. "Try and Error" must make you the expert of SmileBASIC.
In "Rally 500" you should reload your own sprite data after original data distribution. Please try to insert the following code in line 204 of "Rally 500".
LOAD"GRP4:(filename of sprite data you have saved)"
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Please refer to the following codes.
BGMSETD 128,"@STING"
BGMPLAY 128
@STING
DATA"T120:0O4L8DD+E<C4>E<C4>E<C2R4CDD+ECDE4>B<D4C2R4"
DATA":1O3L4R4CG>G<G>F<A>A-<A->G<G>B<B<C>GC"
DATA 0
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You can rotate a BG tile 180deg with "BGPUT L,X,Y,C OR &H2000", and you can flip a BG tile vertical with "BGPUT,L,X,Y,C OR &H8000".
L is BG layer number, and C is BG character number(0-4095).
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