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Hanzo rzsense
Don't hesitate to start off with SmileBASIC, because BASIC is primarily for beginners. BASIC stands for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code.
2そうだね
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Hanzo rzsense
Could you download [QD3XE4PD] and refer to "EX_SCALE"?
0そうだね
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Hanzo rzsense
Define the Z coordinate of your viewpoint as VZ as negative value (e.g. -64). Like you've already known, distance to an object from your viewpoint and apparent size of an object are in inverse proportion to each other. Therefore, you can define magnification ratio of an object with its Z coordinate as follows. M=-VZ/(Z-VZ)
2そうだね
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Hanzo rzsense
In this case, you should use real type variables instead of integer type as follows. STICK OUT CX#,CY# INC X#,CX#*10 DEC Y#,CY#*10 SPOFS SPRITES%[0],X#,Y# If you don't write "OPTION DEFINT" on top of your program, variables don't need to be followed by "#"s.
1そうだね
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Hanzo rzsense
FFT and PCM are well-known as common nouns. They are not created by SmileBoom.
0そうだね
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Hanzo rzsense
プチコンひとつで、実にいろいろなことができる、そのことを是非とも分かっていただき、今後末永くプチコンを愛用していただく契機となれば幸甚です。 もちろん、プチコンで実現しようとすることの難易度に応じた勉強と努力が不可欠であり、決して一朝一夕にして成しえることではありませんが、それはプチコンに限らず、世の中の全てのことに対して言えることです。 幸いにして、このコミュニティーには、様々な知識に精通した方々がおられるので、いかなる質問に対しても、そうした方々のうちの誰かから、的確な回答を得られることが高確率で期待できます。
1そうだね
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Hanzo rzsense
Every function should have short and unique name. FFT:Fast Fourier Transform IFFT:Inverse FFT PCM:Pulse Code Modulation ARYOP:ARraY OPeration
1そうだね
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Hanzo rzsense
LEN stands for LENgth, it gives you the length of not only a string variable but also an array.
1そうだね
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Hanzo rzsense
すみません、上級者向けのご要望だったのですね。私の如き万年中級者が先に回答してしまいまして恐縮です。 いずれ本物の上級者から、より有益な回答をいただけることを期待しましょう。
1そうだね
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Hanzo rzsense
【N34XKEJD】でプロジェクトをダウンロードして、その中の「HNZPTAE」を試していただけますか? 作りかけのレースゲームです。スライドパッドでハンドル操作、Aでアクセル、Bでブレーキです。 あくまで、作りかけです。期待外れでも怒らないでくださいね? でも、プチコンの可能性を示唆するとは思っているんですよ・・・
3そうだね
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Hanzo rzsense
こうなってくると、今年のクリスマスは軍隊から何を盗むのかが楽しみになってきます。 トランプさんが強引に値下げさせたF35ライトニングあたりでしょうか。
0そうだね
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Hanzo rzsense
Could you download [PKK8QPKM] and refer to "EX_SNAKE"?
1そうだね
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Hanzo rzsense
I guess there are some mistakes in your screenshot as follows. Line 6: too many "B" Line 8: missing "(" Line 11: missing "," Line 14: missing "[" Line 17-20: replace "*"s with "#"s Line 25: INC has too much arguments
2そうだね
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Hanzo rzsense
A lot of SB users in this community know about SB much better than I.
0そうだね
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Hanzo rzsense
The following program will subtract the last letter from ST$. ST$="bananas" IF LEN(ST$)>0 THEN ST$=LEFT$(ST$,LEN(ST$)-1) ENDIF ?ST$
3そうだね
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Hanzo rzsense
ご指摘のとおり、あのSPCOLVECのヘルプだけで、SPCOLVECの仕様をパツイチで理解できる人がいるとしたら、その人は希代の超能力者として歴史に名を残すでしょう。 私の場合、添付のような実験を繰り返すことで、SPCOLVECによる衝突判定領域を塗りつぶしてみて、徐々に理解していったわけです。
1そうだね
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Hanzo rzsense
Of course yes there are. For example, I have no experience of using wireless communication commands because I have only one 3DS.
1そうだね
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Hanzo rzsense
ASC(INKEY$()) gives you ASCII code of each key you press. When you press enter key on the keyboard on bottom screen, it'll give you 13. Try to execute the following program. WHILE TRUE VSYNC 1:ST$=INKEY$() IF ST$!="" THEN ?ASC(ST$) WEND
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Hanzo rzsense
関数Bで返している参照は、関数Bのローカル変数のものなので、関数Bの実行終了次第、その実体がなくなってしまうのでは・・・? 関数Aの引数として与える配列は、関数Aよりも上位のスコープのものでないといけないと思います。
0そうだね
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Hanzo rzsense
もしかもして「球面上でキャラクターを動かす」的なことをされたいのでしょうか? 添付のような感じですかね?
0そうだね
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