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Hanzo rzsense
We can distribute 4 BG sheets and 512 sprite sheets to top and bottom screens exclusively. For example, if we write "XSCREEN 3,64,3", 64 sprites and 3 BGs are distributed to top screen, and 448(=512-64) sprites and 1(=4-3) BG are distributed to bottom screen.
0そうだね
未プレイ
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Hanzo rzsense
#1: Replace "3" with "1" in line 58. #2: Remove line 69.
0そうだね
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Hanzo rzsense
Could you show me screenshots of your programs you've written and tried?
0そうだね
未プレイ
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Hanzo rzsense
I guess your program gives you "Out of range" error in line 59. Actually, XSCREEN 3(or 2) distributes 2 BG sheets and 256 sprite sheets to each screen. However, you've tried handling 4 BG sheets on bottom screen in line 58-60.
0そうだね
未プレイ
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Hanzo rzsense
さすがにマリオカートみたいなものを初心者がいきなり作ろうとするのは無理がありますが、ルールを単純化すれば、初心者でも十分作れます。 例えば、画面の奥から手前に向かって迫り来るライバル車をハンドル操作で避ける、というものならば、それこそ添付のとおり、1画面のプログラムで作ることができます。 まずは騙されたと思って、添付プログラムを打ち込んでRUNしてみてください。
2そうだね
プレイ済み
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Hanzo rzsense
何度もすみません。プロジェクト内の別のファイルをいじったので、プロジェクトを公開し直します。新しい公開キーは【93KKY33M】です。
0そうだね
プレイ済み
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Hanzo rzsense
何度もすみません。プロジェクト内の別のファイルをいじったので、プロジェクトを公開し直します。新しい公開キーは【93KKY33M】です。
0そうだね
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Hanzo rzsense
Petit Com BIG (SmileBASIC for WiiU) has been released since the middle of last month in Japan. Almost all source codes for SmileBASIC are also available on Petit Com BIG. I hope it'll be released in the US asap.
0そうだね
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Hanzo rzsense
Unfortunately I have no idea because SmileBoom hasn't mentioned its release schedule in US yet. Neither, Nintendo hasn't clarified detailed specification of Switch yet, therefore I cannot predicate that it'll be available on Switch.
0そうだね
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Hanzo rzsense
There should be in the project you've downloaded. Could you look for it well again?
0そうだね
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Hanzo rzsense
It has "VIBRATE" which controls vibration of each game controller. And, arguments of some commands have been expanded.
1そうだね
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Hanzo rzsense
@*J.P.*: I'm sorry for late reply. Could you refer to "EX_FALLROCK2" in "NS74N384"?
0そうだね
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Hanzo rzsense
少しだけ、難易度を下げたものを公開しなおします。 新しい公開キーは【BR2EDEAE】です。 ファイル名は「HNZTL」で変わりません。
0そうだね
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Hanzo rzsense
少しだけ、難易度を下げたものを公開しなおします。 新しい公開キーは【BR2EDEAE】です。 ファイル名は「HNZTL」で変わりません。
0そうだね
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Hanzo rzsense
同じプロジェクト内の「HNZTER3」の方が、絵的にはきれいに見えると思いますが、その代わり方向転換は90度単位です。
1そうだね
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Hanzo rzsense
同じ内容のゲームを別の人がプログラムすると、どうなるのか興味があるので、もし作られたら拝見させてください。
0そうだね
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プレイ日記
Hanzo rzsense
既にプチコン3号コミュニティでご紹介申し上げた交通管制シミュレーターですが、もちろんBIGでも問題なく動作します。 特にLLでない3DSでは、本作の画面はチマチマして見づらいという向きもあるかと思いますが、BIGの大画面ならその心配はありません。 よろしければ【MKSK35ZS】の中の「HNZTL」をお試しください。
20そうだね
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プレイ日記
Hanzo rzsense
交通管制シミュレーターを作ってみました。 十字ボタンとAボタンで信号機を切り換えて、市街に流入する車を、再び市街からうまく流出させてください。 市街の周辺に記載している数字は、市街に流入しようとする車の待ち台数です。これが1路線につき5台以上溜まるとゲームオーバーです。 稀に緊急車両が市街に進入します。60秒以内に緊急車両を市街の外に出すことができなかった場合もゲームオーバーです。 実はこのゲーム、私のオリジナルアイデアではありません。かつてMSXやコモドール64と言ったPCでこんな感じのゲームを見たことがあり、その記憶に基づいて作ってみた次第です。 よろしければ【MKSK35ZS】のなかの「HNZTL」をお試しください。
31そうだね
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プレイ日記
Hanzo rzsense
ようやくBIGを購入しました! いやー、やっぱり速くて快適ですね。 添付は、プチコン3号で作った、ランダムに生成した地形の上を散策するプログラムのスクリーンショットですが、ランダム地形生成・散策共に、旧3DSとは段違いの速さです。 よろしければ、【N34XKEJD】の中の「HNZTER」をお試しください。
19そうだね
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Hanzo rzsense
Petit com big maintains backward compatibility with SmileBASIC. I guess it will be released in north America one of these days.
6そうだね
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