プレイ日記
みなつ tksm372
山を歩くプログラムを作ってみましたヽ(´▽`)ノ 公開キー【M3XNY5D6】 スティックでカメラの方向切り替え、Aで前進、Bで後退です。 残念ながら、まだクラフト行為はできません(´・ω・`) 土掘ったり、土盛ったりできるようにしたいですね~ (・'ω'・) 17行目のマップサイズを小さくすれば、New3DSでも動くかもしれませんが、まだプチコンBIGでも11~14fpsなのです… 軽量化がんばりますっ
33そうだね
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みなつ tksm372
あ、あと、19行目のVR=22を小さく(16とか)すると、負荷が軽くなると思います(≧∇≦)b
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そーら soramaru0127
fstfsfdfhvvgxcfffffffffffffffffffffffffffff
0そうだね
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reji Satoshi.1103
!!マイクラみたいなのがプチコンで動くとも夢じゃなくなりそう
2そうだね
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********** KANDAYUTO
プチコンに限界はないな!
2そうだね
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こりんご KORINGO
ジャンプで登りたい感じですが、掘ったり盛ったりなんですね!( ; ゜Д゜) あれですか、立体ソロモンの鍵的な…(*´ー`*)
2そうだね
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PianoRider pianorider
さっそくYAMACLIMBしてきました! プチコンでサバイバル生活ができる日も近そうですね♪ プログラムをちょっと覗きましたが、サイン・コサインを使われていますね。今わたしはグラフィック画面で円の描写がしたくてサイン・コサインの勉強をしているのですが・・・固い頭では激ムズで泣きそうです(笑)
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みなつ tksm372
マイクらみたいに、動物を集めて動物園を作るゲームとかしたいにゃ~(*´▽`*)(←クラフトどこいったー@@; そう、プチコンの中では限界なんてないんです。何をしても自由なんです。そうだ、ちょっとここに友達(フレンズ)を置いてみましょう。あっという間に動物園が出来上がりました!ね、簡単でしょ!(ボブならこう言いながら作ってくれそう(゜◇゜) あ、私もジャンプしたいですw 立体ソロモンの鍵…面白そうっ(・'ω'・)
1そうだね
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みなつ tksm372
ピアさん、YAMACLIMBしてくださってありがとうございます~(*´▽`*) サバイバルと言えば、木や川が欲しいですねー(゜◇゜) 3D描画するときは、カメラの右方向(画面のX軸になります)と上方向(画面のY軸になります)の2つの単位ベクトルを元に、あとは内積をとるだけの簡単なお仕事なのですが、カメラの方向を変えるときだけ、サインコサインをちょっと使ってます(*ノノ) ピアさんのグラフィック、いつも楽しみにしてますよ~(*´▽`*)
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さすがです! 内積!3Dって内積なんですね( ゜o゜) 数学が活きてて感動です。まだ習ってない人にはプチコンはとても実践的な勉強になって良いですね。
2そうだね
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みなつ tksm372
ウンウン、内積なんですよ~(・'ω'・) あ、あと、カメラの向いてる方向の単位ベクトルも使ってました(*ノノ) これと内積をとると、奥行(Z座標)になるので、あとは、この奥行でX方向とY方向の内積の値を割ってあげると、パースがついた透視投影になるます! なんで奥行で割るのー!?っていうのは、例えばカメラからの距離が2倍になると、「画面に収まる範囲」が縦横2倍になるからなんですよー(〃'▽'〃) なので、中に映ってるものは、距離が2倍になると半分のおっきさに見えるのでした(≧∇≦)b
3そうだね
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こりんご KORINGO
勉強になります!(*´∇`*) (90%わかってないけど…( ̄▽ ̄;))
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みなつ tksm372
恐れ入ります!(*´▽`*) プニュ( ´∀`)σ)Д`)
1そうだね
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Aaron sTooTs
Did you just make a Minecraft game for Petit Computer ^(*O*)^?
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みなつ tksm372
No, it's not a game yet, but a simple walking program. You can try it on your simle basic by changing some parameters: -line 17: change the values of MAPX and MAPZ smaller like MAPX=64, MAPZ=64. -line 19: change the value of VR to 16 or 8. (VR means view range.)
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Aaron sTooTs
Yeah but I would need a code key to get it on my 3DS Smilebasic game. Also, even if it's not a fully fledged Minecraft game, it still looks super impressive! You must be a really good programmer to have been able to program this :).
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みなつ tksm372
The code key is [M3XNY5D6]. I hope you will enjoy my program ;).
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Aaron sTooTs
When I try to play your key code on Smilebasic 3DS I get an error saying: "Out of memory in 0:18"? Can you please fix the out of memory error?
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みなつ tksm372
Change some parameters as follows: -line 17: change the values of MAPX and MAPZ smaller like MAPX=64, MAPZ=64. -line 19: change the value of VR to 16 or 8. (VR means view range.)
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Aaron sTooTs
Question, why couldn't you have changed them yourself before you uploaded the key code?
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Josiah Spike4
Just do it Aaron. The reason is the code and key are for Wii-u and those with the BIG version don't have to change it. 3ds users on the other hand do. She's probably busy coding and she was kind enough to respond to you in English so just do it yourself. :D
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*J.P.* DEV NEWPICY3
this is AMAZING! and the speed isnt slow at all making it very awesome! i cant wait to see what it turns into!
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みなつ tksm372
Thank you for trying my program! I want to add features to play something in this minecraft like field.
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Aaron sTooTs
Josiah, yeah it was pretty nice that someone responded to me in English. I wasn't sure if I'd get any responses that I could understand. Still, it should not have been uploaded unfinished. The edited version should have been uploaded. What am I going to do years from when I want to play it but I cannot find this post? The program will then be rendered useless! So again, the finished product should
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Aaron sTooTs
only have been uploaded. Not an unfinished version that literally requires the users to fix themselves............
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みなつ tksm372
Of course my program is a finished version. It can be run without any changes on a PetitCom BIG. If you cannot modify the program by yourself, please wait till 3DS version will be released. But I think it is a good chance for you to experience a taste of programming on Smilebasic ;).
1そうだね
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*J.P.* DEV NEWPICY3
plus why dont you just SAVE IT (like i did) so you can use it when you want. no offence, but i see no logic in your words.
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Aaron sTooTs
Again, because I would have to edit it myself! That's a perfectly logical reason not to save something! I mean, what if every Nintendo game that you brought home to play first required you to edit the code before it works 0_o?!?!? Do you not see how audacious that would be?!?!?
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