SmileBASIC コミュニティプレイ日記PikaRyan papermariofanmm2016/02/11 02:49:36how does sprite and bg collision work... i still dont understand...0そうだね 6返信プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[1]親投稿12Me21 12Me212016/2/11 2:54Well, Sprite collision is (relatively) simple: SPHITSP(sprite1,sprite2) or sprite2=SPHITSP(sprite1[,minimum_sprite2,maximum_sprite2) For background, you might have to check using BGGET(layer,x,y)1そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[2]親投稿PikaRyan papermariofanmm2016/2/11 3:04Thank's for the help! :D0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[3]親投稿komodo † 406mario2016/2/11 3:47What are you using the bg collision for?1そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[4]親投稿PikaRyan papermariofanmm2016/2/11 4:37maps... so you dont walk through a wall like your some kind of phantom0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[5]親投稿komodo † 406mario2016/2/11 4:38oh ok i had a idea but it won't work for that :(0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[6]親投稿PikaRyan papermariofanmm2016/2/11 4:40if you want to help out with this game go see the disscusion i made0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:57:05に取得