SmileBASIC コミュニティプレイ日記ιм оιd мαп spinoff232016/07/15 08:40:28how would i add sp and sprite movement?1そうだね 28返信プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[1]親投稿Josh josh.h72016/7/15 8:52Use SPSET to use a sprite SPSET Control number,Sprite id And SPOFS to change the X/Y/Z SPOFS Control number,X,Y,Z Need anymore help just ask :)0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[2]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/15 8:56so how would i add movement?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[3]親投稿Josh josh.h72016/7/15 9:11Here you go :) SPSET 0,2 X=100:Y=100 @LOOP STICK OUT TX,TY X=X+TX*2:Y=Y-TY*2 SPOFS 0,X,Y VSYNC 1 GOTO @LOOP0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[4]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 1:54now the bg doesnt work0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[5]親投稿Josh josh.h72016/7/16 3:14You had BGCLR before it entered @LOOP so you erased it. The GOTOs after GOTO @LOOP are doing nothing there.0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[6]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 3:30all what had to be removed was bgclr0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[7]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 3:34how would i make the character use a boomerang?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[8]親投稿Josh josh.h72016/7/16 3:53Have a different sprite and when A(or whatever button you want it to be) is pressed have its X/Y copy the player's X/Y and then move it in a different direction away from the player.0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:28に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[9]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 4:15im doing something wrong0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[10]親投稿Josh josh.h72016/7/16 4:21The code at line 30 move to the @LOOP loop, at line 25 change the control number on SPSET(first number)0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[11]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 4:30the boomerang shows on the screen but, it doesnt go away and back to the player0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[12]親投稿Josh josh.h72016/7/16 5:01I fixed your code. See picture :)0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[13]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 6:50how would i add a sword that swings like in zelda games0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[14]親投稿Josh josh.h72016/7/16 6:54Are you trying to remake Zelda alttp or clone/game like it?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[15]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 6:57im trying to make a clone0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[16]親投稿Josh josh.h72016/7/16 6:58Ok. You know how you are going to handle the map?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[17]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 7:03i might need help for chest0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[18]親投稿Josh josh.h72016/7/16 9:29Here, I made it into a key and added a sword. Key:ND3JJ4QD0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[19]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/16 10:46my bow and arrows arnt working0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[20]親投稿Josh josh.h72016/7/17 1:09DID you use SPOFS?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[21]親投稿Josh josh.h72016/7/17 1:10Didnt know caps lock was on XD0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[22]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/17 2:00yea and when i add it to x or y it glitches0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[23]親投稿Josh josh.h72016/7/17 2:07Can I see the other part?0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[25]親投稿Josh josh.h72016/7/17 5:27Remove line 42, 43 and 46.0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[26]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/17 6:17not working0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[27]親投稿Josh josh.h72016/7/17 7:05Looks like you removed the other lines of code that you needed and kept some lines that you didnt need.0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得
SmileBASIC コミュニティ返信[28]親投稿ιм оιd мαп spinoff232016/7/31 13:16sorry i wasnt posting much... but im making a mml for the game0そうだね プレイ済み2017/11/04 03:12:27に取得