I have a new 3DS XL and it works fine for me.
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Have you tried playing the game where there are 2 hands and you juggle pots?
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@Jery: Look in the eShop, or on Nintendo's website. Those places have excellent descriptions of what it is.
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The advantage:
You can upload up to 100 programs, rather than just 10.
The maximum size of those is increased from 4MB to 20MB.
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Yes. All of the 3DS features need to be activated, except 3D.
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Works for me.
Code:
XON EXPAD
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It's equal to the Circle Pad Pro.
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I would be willing to provide a rough translation, if there's enough interest.
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@47: I hope that one day I can make a program/game that is as excellent as this one.
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Make sure that you're in Direct Mode when you save.
Code to save:
SAVE "TITLE"
If you're code isn't in Slot 0 you need to do it differently:
SAVE "PRG2:TITLE"
This will save the code in Slot 2, and call it Title.
Change the number to match the correct slot. PRG is only necessary if you want to save something that isn't in Slot 0.
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FILES is useless in that program, right?
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@b35pook3d: There is an English translation of this on the Wii U News [Folkloner] account. You can find the post in the Discussions area as well.
@Marina: That's an excellent summary.
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情報源 SmileBoom Co. Ltd.
配信形態 Wii Uダウンロードソフト
発売日(配信開始日) 2016年春予定
販売地域 日本
販売価格 未定
プレイ人数 1人
USB外付けキーボードによるプログラム入力と合わせて快適なプログラム開発が可能となります(TVが使えない状況をではGamePadのみでの操作にも対応)。
基本的な言語構造は『プチコン3号』との上位互換のため、ニンテンドー3DSの『プチコン3号』で作られたプログラムを公開キー経由でWii U版『プチコンBIG(仮)』にダウンロードしTV画面とGamePadで作品を楽しめます。自分の作った作品がTV画面で実行できるためご家族やお友達と一緒に楽しめるゲーム開発も可能となります。
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ニンテンドー3DSの小さな画面では文字が小さくて作るのが大変だった皆様にも快適な環境をお約束します。家ではTV画面とキーボードが使えるWii U版『プチコンBIG(仮)』で開発を行い、通勤通学中にはニンテンドー3DS版『プチコン3号』を使った作品のデバッグや調整等が実現します。
また、Wii U版『プチコンBIG(仮)』専用の画面モードと命令も追加が予定されています。最大800×480ドットの高解像度表示に対応し、素材画像エリアも1024×1024に拡張され、WiiリモコンやGamePadを使ったWii U用の本格的な作品を開発することも可能となります。高性能なゲーム専用のハードウェアを使ったゲームがご家庭で手軽に開発できる唯一の環境です。(開発中のため仕様は予告なく変更になる可能性があります)
プチコンBIGの開発状況については公式Webにて情報を更新いたします。
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@Pika Ryan: Info about VSYNC:
Description: Stops the program until the specified number of vertically synchronized frames has been reached
Unlike WAIT, the VSYNC count starts from the last VSYNC.
Format: VSYNC [Number of frames]
Arguments: Number of frames|Specify the number of frames to wait, starting from the last VSYNC (0: Ignore; if omitted, 1 is assumed)
Example: VSYNC 1
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There is a reference guide on the SmileBASIC website for English players, which provides details refarding functions (such as PRINT).
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There are built-in music and sound effects as well.
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SmileBoom has made synthesizers, if that's what you're talking about.
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